הצגות ילדים: "ואהבת לרעך כמוך"

פעילויות והצגות חינוכיות לילדים דתיים

"קרן אור- התיאטרון היהודי" שם לו למטרה ושליחות להנחיל לילדים דתיים את ערכי היהדות הנפלאים, המוסר והחגים הייחודיים לדת היהודית דרך הצגות מהנות, אותנטיות וחוויתיות. ההצגות מותאמות במיוחד לילדים דתיים, צבעוניות ומרתקות וכל פעילות או הצגה שאנחנו מעבירים היא חינוכית. אנחנו משתפים באופן מלא את הילדים במהלך הפעילות או ההצגה, כדי שירגישו חלק מהתרחשות, שיחוו בעצמם את הדילמות העומדות בפניהם וירגישו איך הסיפור קורם עור וגידים מול עיניהם המוארות משמחה.

כמו כן, דרך ההצגות הילדים נחשפים לעולם התיאטרון ומגלים בעצמם יכולות שלא הכירו קודם לכן. הם לומדים ומפתחים את  הכישרון והביטחון העצמי שלהם. הילדים לומדים לשתף פעולה, לחלוק את רגשותיהם, לאלתר ולפתח את הדמיון,  דרך סיפורי תנ"ך, מעגל השנה היהודי ומועדיו, מדרשים ואגדות חז"ל. אנחנו מעניקים המון אהבה, עידוד וערך מוסף לכל ילד וילדה בגן  והכל כדי להנגיש בצורה המרתקת והחוויתית ביותר את עולם התוכן היהודי.

ואהבת לרעך כמוך - הצגה לילדים דתיים וחרדים

כשאני יוצרת הצגות לילדים דתיים וחרדים, בשונה מהצגות ילדים רגילות שיש בשוק, אני שמה דגש חינוכי על הערכים שהיהדות נותנת לנו, ונותנת כלים לילדים על התמודדויות בסיטואציות שונות בחייהם. יש הצגות שהם לומדים מהם למשל איך לעשות מעשים טובים, ולמה זה שווה לעשות מעשים טובים ולעזור לזולת . דרך ההפעלה או ההצגה, הם מקבלים באופן וזיאולי וחוויתי סיפור שממחיש את דילמה בה הדמויות הראשיות בהצגות עומדות בפניה. כך בהמשך הם מפנימים את המסרים המחלחלים פנימה ואלו משפיעים על ראיית העולם ומקבלים כלים להתמודדות בעצמם. יש בהצגות בהם לומדים להתמודד מול בחירות החלטות- מה כדאי לי לעשות, מה לא. יש הצגות שבהם הילדים לומדים על היצר הרע שיש בכל אדם, שזה טבעי ולומדים איך אפשר להתמודד מול היצר הרע. 

 

שי הולי
שי הוליממליץ
קרא עוד
אהבת ישראל עם תכנים שכל ילד צריך אשריך

אחת ההצגות האהובות עליי לילדים דתיים היא הצגה שמלמדת על המושג חשוב "ואהבת לרעך כמוך". ההצגה מתארת את המאבק בין היצר הטוב ליצר הרע-, את הדילמה בין נתינה לאגוצנטריות בתהליך מצחיק ומרתק, ואם זאת בסיטואציה שכל הילדים , דתיים או חרדים, נתקלים בה ביום יום- לשתף בממתק שיש ברשותי. או להשאיר לעצמי?

מקרה שקרה בהצגה הזאת הפך לחלק מההצגה

אחד הדברים המיוחדים בהצגות ילדים למגזר הדתי הוא היכולת להעביר ערכים דתיים שעלולים להיות קשים להבנה בגילאים הללו בצורה מהנה ומהירה. ההצגה "ואהבת לרעך כמוך" היא בדיוק דוגמה נהדרת לאיך אפשר לגשר על הפערים בהבנה ובלמידה דרך הצגה צבעונית ומותאמת במיוחד לילדים למגזר הדתי. 

  ההצגה "ואהבת לרעך כמוך" מספרת על מיכאלה ונוגה, חברות טובות בגן. כשכל הממתקים של מיכאלה מתפזרים על הרצפה, חלקם הולכים לאיבוד והיא מחפשת אותם ולא מוצאת את כולם. זה גורם למיכאלה לעצבות גדולה. נוגה רוצה לעזור לה ועוזרת לה בחיפושים, עד שהיא מוצאת כמה מהממתקים. היא מרימה את הממתקים כדי שלא תהיה עצובה, אך נוגה נתקלת בדילמה- האם לחלוק עם מיכאלה את הממתקים שנפלו, או לשמור אותם לעצמה? "אולי, אחזיר לה כמה, ואשאיר לעצמי חלק שנפלו על הרצפה. אפילו חלק קטן ממה שנפל! מיכאלה לא תשים לב שחסר לה כמה!" אומרת נוגה. נוגה משתפת את הילדים בצופים בהגה בהתלבטות שלה, אפילו את הגננת שנמצאת,  כל הנוכחים מייעצים לנוגה עצות איך להתמודד ולאיזו החלטה היא צריכה להגיע. 

 

באחת מהצגות הילדים שהעברתי בגן, קרה מקרה משעשע מאוד שהפך לחלק מההצגה- היה הנמכה של גבס של המזגן בתקרה. פתאום באמצע ההצגה יצאה משם חתולה . כל הילדים צרחו וזה היה מבהיל. כדי להרגיע את הילדים ולא להרוס את רצף ההצגה, אילתרתי ועשיתי מזה חלק מההצגה. באותה הצגה בעלי , שהוא גם שחקן נוסף בהצגה, משחק את אבא שלי. צלצלתי אליו באמצע ההצגה לשאול אותו עצה לדילמה- האם להשאיר את הממתקים לעצמי או להחזיר למיכאלה את הממתקים שלה? האבא אמר " צריך להרים עיניים לשמיים , להתפלל לה' ולבקש עצה טובה ממנו" אמרתי לו "אני מפחדת שאם אני ארים עיניים לשמיים יפלו עליי חתולים על הראש!"  כל הילדים נקרעו צחקו מזה. המשכתי ואמרתי "אבל אבא נופלים חתולים מהשמיים וילדים פוחדים להרים עיניים ולהתפלל! " לבסוף כמובן, אחרי שנוגה התפללה לקדוש ברוך הוא והקשיבה להצעות הילדים, נוגה מחזירה למיכאלה את כל הממתקים חזרה. בגלל המעשה הטוב של נוגה, וההתמודדות עם היצר הרע נוגה יוצאת מההצגה מחוזקת ובטוחה בעצמה שעשתה את המעשה הנכון. מיכאלה אפילו נותנת לה סוכרייה אחת במתנה על כל העזרה! שתיהן יוצאות שמחות מההצגה.

למזלנו יש תיעוד של ההצגה הנפלאה הזאת עם החתולה! אתם מוזמנים לצפות בסרטון של עם החתולה שהסתננה להצגה כאן, ולחוות יחד עם הילדים את הדילמה עם נוגה, איך ומה הם מייעצים לה לעשות ולראות את ההתרגשות של הילדים מהחתולה, וכמובן את הצחוק המתגלגל והמשוחרר של הילדים כשנוגה מספרת שהיא מפחדת שיפלו עליה חתולים מהשמיים.

כמו כל ההצגות שאני עושה גם הצגות לילדים דתיים חנוכה הם הצגות מלאות משמעות וערך מוסף

הצגות ילדים למגזר הדתי עם ערך מוסף

הצגה כמו זאת שתיארתי למעלה, יכולה לקרות רק בהצגות לילדים למגזר הדתי שאני מכינה במלאכת מחשבת. שילוב של דילמה מוסרית- ממתקים שנמצאים אצל הילד , אל מול ערכי מוסר יהודיים- התמודדות עם יצר הרע , עם שיתוף ונתינה לאחר וכד'. יש לי ארבעים הצגות שיצרתי שהן מותאמות במיוחד לילדים מהמגזר הדתי! כמו כן, אנחנו מציעים גם בניית הצגות מותאמות ללקוח ולמטרות שהוא רוצה להעביר במיוחד! בין אם זה אירוע תרבותי במתנ"ס, נופש במלונות או בכפרי נופש, באחת מלשכות הרווחה המתאימות, או בגני ילדים, אנחנו יכולים להגיע לכל מקום! אורך ההצגה הוא 45 דקות, הן מתאימות לילדים בגילאי 3-9 . כל ההצגות נעשות בלבוש צנוע, עשירות בתפאורה ובאביזרים מרהיבים, ומעוברות על ידי או על ידי מפעילים ומפעילות שאני מכשירה במיוחד כדי שכל הצגה שמוצגת תהיה חוויה בלתי נשכחת, וכדי שנוכל להגיע לכל פינה ופינה בארץ כדי שנבצע את השליחות שלנו- לשמח ילדים ולהנחיל להם את ערכי היהדות המופלאים.

ההפעלות שלנו משתפות את הילדים והם לוקחים חלק פעיל בהצגה, בשיתוף דעותיהם מול המקרים שעולים בהצגה, ומקבלים ערך מוסף שלא תראו בהצגות ילדים אחרות למגזר הדתי. הם לומדים וחווים התפתחות אישית, שיתוף פעולה עם האחר, גילוי הכישרון והדמיון שלהם ועוד ועוד! כל אלו בלי לוותר על מקצועיות ההצגה, רמה גבוהה ואיכותית של אנשי צוות ושחקנים, ושמירה על הביטחון האישי שלהם. כי אנחנו פה כדי להעניק את כל האהבה שלנו בשביל הדור הצעיר!

 קרן אור – התיאטרון היהודי יכול להיות כבר עכשיו בפעילות הקרובה שאתם מתכננים! 

 אז למה אתם מחכים? למטה ניתן ליצור איתנו קשר במספר דרכים שונות 

ואנחנו בדרך לשליחות הכי גדולה שלנו- לשמח אתכם ואת ילדכם!

שליחת הודעה להזמנת הצגה

גלריית תמונות:

אודות קרן אור, התיאטרון היהודי:

קרן אור

קרן אור

כמעט עשור מאז פתחתי את התיאטרון היהודי, בדיוק סיימתי את הלימודים ב”סמינר הקיבוצים” במגמת בימוי תיאטרון, והתחלתי לחזור בתשובה.

נכנסתי ללמוד במדרשה, והתחלתי ללמוד דברים כל כך שונים ממה שהכרתי שלא הייתי דתיה, תוך כדי החזרה בתשובה התחלתי לכתוב הצגות ערכיות, התוכן היהודי שלמדתי ריתק אותי כל פעם מחדש, פתאום הכרתי באופן פנימי ואמיתי את היהדות, חגי ישראל, מידות האדם

"הפרצופים של קרן אור
יכולים להצחיק את הילד הכי קשוח בעולם,
מרגישים שהיא פועלת מתוך תחושת שליחות"
"קרן אור יודעת לקחת כל נושא,
לתרגם אותו להצגת ילדים ערכית,
ולהחדיר אותו בתבונתה לכל הילדים שצופים בה"

מאמרים נוספים:

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן