הצגת ילדים למגזר הדתי - סיפור הכנסת אורחים

הצגות ילדים ממקום של שליחות שמעצימות את הילדים ונוגעות בלב שלהם

הצגות ילדים למגזר הדתי הוא עניין של שליחות

אני הבחנתי בכך שאין מספיק הצגות ילדים למגזר הדתי. לכן אני רואה בזה שליחות אמיתית וצורך נפשי שלי להגיע לכמה שיותר ילדים דתיים וחרדיים את המסרים החשובים של היהדות שהמגזר הדתי מצטיין בהם דרך הצגות מדהימות ומרתקות. אני מאמינה שדרך הצגה קלילה, כיפית שמשתפת את הילדים במהלכה והם חיים את הסיפור כאילו עברו אותו בעצמם – אפשר להעביר את ערכי היהדות, חגי ישראל ומסורת ישראל בצורה עמוקה שתשפיע על הילד עד לחייו כאדם בוגר. הצגות ילדים למגזר הדתי שאני יוצרת בתיאטרון "קרן אור – התיאטרון היהודי" ממשיכות להדהד בילדים הרבה אחרי שהן נגמרות ומלמדות אותם מידות טובות, התמודדויות עם סיטאוציות בחיים, מלמדות על מסוגלות ויכולות שאליהן הם נחשפים ומחזקות את הביטחון העצמי שלהם.

ההצגות, הפעילויות וחוגי העשרה שלנו כולן צנועות בלבוש צנוע, מורכבות מאביזרים ותפאורה עבודת יד, והן מתעסקות במגוון נושאים שברוח היהודית – ממעגל השנה ומועדי ישראל, סיפורי התנ"ך, ועד ההתמודדויות שיש מול החלטות, ההתמודדויות שיש לילדים מול היצר הרע, וההתמודדות שיש לילדים מול בחירות. 

בהצגה מסופר על גברת כהן שעוזרת לכל מיני ילדים

יש לי הצגה מאוד יפה שאני רוצה לספר לכם עליה. בהצגות ילדים, במיוחד כאלו הבנויות למגזר הדתי אני תמיד משלבת גם למידת מוסר ורוח היהדות וגם סיפור שיכול להתאים לחיי היומיום של הילדים, שבתוכו מסתתר משל, מדרש חז"לי או סיפור תנכי ידוע. הילדים מאוד נהנים ממנה כשאני מספרת אותה.

ההצגה היא סיפור על הכנסת אורחים. בהצגה אני משחקת שכנה שקוראים לה גברת כהן, שהיא כל הזמן עוזרת לכל מיני ילדים שהיא רואה בשכונה. היא נותנת להם לאכול, מעלה אותם לביתה במקום שיסתובבו ברחוב, נותנת להם ממתקים. היא מאוד מצחיקה ומשתדלת לשמח את כל הילדים.

בהצגות ילדים למגזר הדתי חשוב לעצב את הסיפור לרמת ההבנה שלהם, לכן אני משתמשת בדמות המצחיקה והמבוגרת של גברת כהן- גברת שיכולה להזכיר להם את סבתא שלהם, אמא שלהם או שכנה שיש להם בשכונה. דמות שלא ירגישו שהיא מאיימת עליהם, אלא דמות שמתווכת להם בין סיפור על ערך יהודי לבין דמויות מוכרות שהם נפגשים איתם ביום-יום שלהם

השכנים החדשים שבאו וכעסו

יום אחד הגיעו לבניין של גברת כהן שכנים חדשים. הם לא ידעו מה לעשות שהם שמעו את הרעש בחדר המדרגות של ילדים עולים ויורדים מהדירה של גברת כהן. השכנים הלכו לגברת כהן והתלוננו "מה זה כל הילדים האלה שכל הזמן באים, כל הזמן יש פה אנשים ויש רעש. אנחנו לא רוצים שיהיה פה אנשים שאנחנו לא מכירים!" כעסו השכנים החדשים. גברת כהן לא ידעה מה לעשות. 

בשלב הזה אני פונה לילדים ושואלת אותם מה כדאי לגברת כהן לעשות. תמיד בהצגות לילדים דתיים שאני בונה אני שואלת לעצת הילדים. הרבה פעמים הפתרונות שהם מביאים הם קסומים ונוגעים ללב, ואני מאמינה שבהצגות לילדים דתיים חשוב לערב אותם במציאת הפתרון כדי שיוכלו להתמודד בעתיד עם סיטואציות דומות בחיים שלהם. כמו כן חשוב לי שילמדו על כוח היצירתיות הטמונה בכל אחד ואחד מהם בכך שהם מעורבים לגמרי במהלך הסיפור ובניסיון למצוא פתרון, כמו לנסות לעזור לגברת כהן.

אני מספרת לילדים שהיה לשכנים החדשים גינה. גברת כהן חשבה וחשבה, עד שעלה לה רעיון נפלא. היא אספה את כל הילדים בשכונה ואמרה להם "בואו נעשה לשכנים החדשים הפתעה ונשים להם שתילים בגינה. ככה הם יבינו שאנחנו כולנו ילדים טובים ועושים חסדים ומצוות. "אני בשלב הזה קוראת לילדים בגן והם עוזרים לי "לשתול פרחים בגינה". הילדים מאוד נהנים לעשות כאילו הם שותלים פרחים כמו בט"ו בשבט. 

השכנים החדשים חזרו וגילו שכל הגינה שלהם מלאה פרחים, והיא צומחת ופורחת. השכנים הבינו את מעשיהם, ועשו תשובה על זה שחשבו דברים לא טובים על גברת כהן והילדים בשכונה. ומאז יש שלום ושמחה בין השכנים לגברת כהן וילדי השכונה!

לילדים יש מסר מהגברת כהן בהצגה הזאת - שהכנסת אורחים זה הכי חשוב

אני או המפעילה שמשחקת את גברת כהן, ממשיכה לספר לילדים בגן את הסיפור. גברת כהן מספרת לילדים ש"מאז שאני קטנה אמא שלי לימדה אותי שאורח זה הכי חשוב. יודעים איך אני יודעת?" איך! הילדים שואלים בצעקה, וגברת כהן עונה "מהתורה! אמא אמרה לי תמיד שיפה הכנסת אורחים מקבלת פני השכינה. כלומר, שיותר יפה להכניס אורחים מקבלת פני שכינה."

ואז אני עוברת לספר את הסיפור של אברהם אבינו על הכנסת האורחים שלו – אני מספרת שלומדים מאברהם אבינו שאחרי שהוא עשה ברית מילה, הגיעו 3 מלאכים בדמות אורחים.

אברהם אבינו עזב את הכל- את הכאב שלו ואת הצער שלו, ומיהר להכניס את האורחים לביתו, להשקות ולהאכיל אותם. למרות שהיה בן 90, למרות שכואב לו אחרי ברית המילה שעשה עם ה' – הוא הכניס אותם אליו הביתה.

זו דוגמה לאחת מהצגות לילדים דתיים שיש ברשותי. יש 40 הצגות לילדים דתיים שמלאות במסרים חשובים כמו הכנסת אורחים של סיפור אברהם אבינו, משלים כמו הבן והמלך של חודש אלול בו הילדים לומדים שלא משנה אם הלכת לאיבוד – ה' תמיד יחכה לך שתחזור והוא תמיד שם בשבילנו בכל שעה ובכל דרך.

שי הולי
שי הוליממליץ
קרא עוד
אהבת ישראל עם תכנים שכל ילד צריך אשריך

הצגות הילדים שלנו במיוחד לילדים דתיים או חרדים לגני ילדים, למתנסים, למלונות, למפיקי אירועים, לרכזי תרבות, למנהלי רווחה!

זו הזדמנות שאסור לכם לפספס! הצגות לילדים דתיים וחרדים מתאימות בדיוק למערכים הנלמדים בגן, למעגל השנה, מסורת ישראל, מדרשי חז"ל וסיפורי תנ"ך. דרך ההצגות לילדים דתיים והצגות לילדים חרדים,  הילדים לומדים את סיפור החג, המדרש והאגדה, לומדים איך הם יכולים להיות מעורבים בחג הזה ולמה המצוות שבו הן כה חשובות. בהצגות לילדים דתיים וחרדים הילדים לומדים על ערכים מוספים כמו שמחה, אהבת ישראל, אמונה וביטחון בה', וגם עוברים תהליך של התפתחות אישית, של ביטחון עצמי, התפתחות הדמיון והיצירה וגילוי מסוגלות בהתמודדות עם סיטואציות שונות!

בהצגות לילדים חרדים ודתיים שאני מעבירה אתם יכולים מקבלים 40 דקות של הפעלה עשירה ומגוונת, שנוגעת בכל הערכים החשובים ביהדות בלי לוותר על הגשמת חלום של גילוי כישרון, המון נתינת חום ואהבה ותחושת שליחות שאני יוצאת אליה בכל פעם שאני מגיעה לגן עם ההצגות לילדים דתיים שלי.

רכזי תרבות, גננות, מפקחות, מנהלי רווחה ומנהלי מתנ"סים יקרים, הזמינו עכשיו הצגה אצלינו! תנו לילדים שלכם את ההזמנות לקבל ערכים יהודיים ומסורת דרך הצגה מרתקת ומהנה כמו שמגיע להם. 

פנו אלינו "קרן אור – התיאטרון היהודי" ואנחנו בדרך לשליחות הכי גדולה שלנו – לשמח אתכם ואת ילדכם!

שליחת הודעה להזמנת הצגה
הצגות לילדים דתיים חנוכה או כל חג אחר חייבות להיות עם משמעות אמיתית

גלריית תמונות:

אודות קרן אור, התיאטרון היהודי:

קרן אור

קרן אור

כמעט עשור מאז פתחתי את התיאטרון היהודי, בדיוק סיימתי את הלימודים ב”סמינר הקיבוצים” במגמת בימוי תיאטרון, והתחלתי לחזור בתשובה.

נכנסתי ללמוד במדרשה, והתחלתי ללמוד דברים כל כך שונים ממה שהכרתי שלא הייתי דתיה, תוך כדי החזרה בתשובה התחלתי לכתוב הצגות ערכיות, התוכן היהודי שלמדתי ריתק אותי כל פעם מחדש, פתאום הכרתי באופן פנימי ואמיתי את היהדות, חגי ישראל, מידות האדם

"הפרצופים של קרן אור
יכולים להצחיק את הילד הכי קשוח בעולם,
מרגישים שהיא פועלת מתוך תחושת שליחות"
"קרן אור יודעת לקחת כל נושא,
לתרגם אותו להצגת ילדים ערכית,
ולהחדיר אותו בתבונתה לכל הילדים שצופים בה"

מאמרים נוספים:

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן