הצגות העשרה בגן ילדים

הצגות העשרה בגן ילדים

הקמתי את "קרן אור התאטרון היהודי" בתחושת שליחות וכצורך נפשי חזק אצלי לאחר שהשלמתי את תהליך החזרה בתשובה שלי. היה לי מאוד חשוב להנחיל לדור הצעיר חוויה ערכית, מפתחת ומלמדת שנותנת מקום לערכי היהדות והמסורת הנפלאה שממנה אנו באים. בתור בוגרת חוג לבימוי של בית הספר לתאטרון בסמינר הקיבוצים, רציתי להנגיש את הנושאים והערכים בצורה ויזואלית וחוויתית שנצרבת בזיכרון של הילדים. לכן בניתי מעל 40 הצגות חינוכיות מוכנות בנושאים שונים, פעילויות מהנות שמערבות את הילדים ומלמדות אותם שיתוף פעולה והקשבה לזולת. 

הצגות לילדים דתיים עם ערך מוסף

אין הרבה הצגות לילדים דתיים, והיה חשוב לי למלא את המחסור שנוצר בתכנים ברוח היהדות. החוסר נמצא לא רק אצל ההורים והמורים שמתלבטים איך להעביר את החומר הלאה, אלא אצל הילדים הדתיים עצמם, שצמאים לפעילות מיוחדת, חוויתית ומרתקת כמו שגם להם מגיע. כל ההצגות בניתי במו ידי, התפאורות והאביזרים הן מלאכת מחשבת עבודת יד. ארבעים ההצגות לילדים דתיים שבניתי הן צנועות, ומתעסקות בשלל בנושאים ברוח היהדות- מלוח השנה היהודי, עד התמודדות עם רגשות, אמונה וביטחון ואהבת ישראל. בין אם זה הצגות לילדים שמוזמנים במיוחד לגן, חוג דרמה קבועה לילדים דתיים, פעילות ליום הולדת, או שעת סיפור בגנים- אני לא מתפשרת על התכנים היהודיים בהצגות, ולא מתפשרת על הצגה מרתקת מיוחדת שמערבת את הילדים בה באופן פעיל והופכים את המשתתפים לדמות פעילה בתהליך הסיפור וההצגה. 

זה סיפור מהמם בעיניי על גננת שהקשיבה להצגות והתחזקה

הופעתי לפני אלפי ילדים במגוון מקומות- מתנ"סים, ספריות, בתי חב"ד, מרכזי נופש, וכמובן גני ילדים. אבל יש סיפור אחד שתמיד הולך איתי- אף פעם אי אפשר לדעת על מי אתה יכול להשפיע ולעורר את החלק היהודי שבו. באחת מההצגות לגני ילדים שהעברתי, בגן דתי, הייתה גננת שלא הייתה דתיה. הייתי מגיעה באופן קבוע אל הגן שלה, וראיתי שהיא מאד התחזקה מהצגות שהעברתי לילדים, מהתוכן העשיר והערכי שעלה מהם.

בסוף כל הצגה היא הייתה ניגשת אליי ומתרשמת מאיך שאני חיה את סיפורי התנ"ך, מחייה מול עינייה ומול עיני הילדים את מדרשי חז"ל ומחוברת מאוד לרוח היהודית, נוכחת וחיה כל רגע ורגע בהצגה. כשהילדים היו קמים ומשחקים את שלמה המלך, דבורה הנביאה , משה ומרים וחווים יחד את סיפור יציאת מצרים או עוזרים למישהו למצוא אבדה שאבדה לו, ראיתי את העיניים של הגננת בורקות, והיא הייתה אומרת לי תמיד שהיא לא ראתה הצגות כמו שלי בכל גני הילדים שבהם עבדה. הצגות  כאלה יפות, מהנות מפעילות דמיון ובעיקר משמעותיות עם ערך מוסף, כשתמיד כשהייתה מזמינה הצגות אחרות לגני ילדים היא הייתה מתאכזבת מהאיכות והתוכן הירוד.

מפעם לפעם דיברנו כי היו לה שאלות אחרי ההצגות

הגננת כל הזמן הייתה שואלת אותי שאלות לגבי היהדות בסוף ההצגה. הרגשתי שהיא מאד רוצה להתחבר ואני הצינור היחיד שיש לה לעניין הזה. לא נראה שהיא נמצאית בסביבה דתית לכאורה. בגלל שאני מאמינה שהצגות לילדים דתיים הם שליחות לכל דבר ועניין, אז בשיא הסבלנות, למרות שסיימתי את ההצגה ורציתי כבר לחזור הביתה, הייתי נשארת עוד רבע שעה עשרים דקות ומדברת איתה על הנושאים שעלו בה בעקבות ההצגות  שהעברתי  לילדים בגן שלה. אחרי מספר שבועות, שהייתי מעבירה אצלה פעם בשבוע קבוע את ההצגות, היא סיפרה שנכנסה למדרשה שגם אני למדתי בה, בהמלצתי. הייתי מאושרת לשמוע ושמחתי שהלב שלה נפתח לרוח היהודית ולהתפתחות האישית שלה שהנפש שלה כנראה השתוקקה כל כך למלא בערכים יהודיים.

אף פעם אי אפשר לדעת על מי אתה יכול להשפיע לעורר את החלק היהודי שבו

היום הגננת הזאת נשואה לבחור דתי שהכירה בעקבות הפעילות שלה במדרשה, ויש לה כבר עכשיו שני ילדים. 

כל זה קרה מזה שהייתי באה לגן שלהם פעם בשבוע להעביר אצלה את ההצגות לילדים דתיים  שהכנתי. זה הוכיח לי, שהעברת תוכן ערכי דרך הצגה חוויתית היא כל כך חשובה לא רק לילדים, אלא גם למבוגרים שמלווים אותם בתהליך. אי אפשר לדעת באיזה רגש תיגע באדם שצופה בהצגות, כי אם ככה אדם מבוגר התרגש ושינה את חייו מקצה לקצה, קל וחומר שגם אצל ילדים זה יכול לקרות ככה. הצגות לילדים דתיים כבר מנחילות את הביטחון והאמונה בה', והביטחון בכוחות שלך כך שהילד יוצא לעולם מחוזק ושלם יותר עם עצמו ועם אמונתו. לאחר המקרה הזה עם אותה גננת, הרחבתי יותר ויותר את הפעילות של הצגות לילדים דתיים כדי להגיע לכמה שיותר ילדים ומבוגרים כאחד.  היום אני והמפעילות שלי נמצאות במעל ל100 גני ילדים באופן קבוע ומעבירות חוגי העשרה והצגות לילדים . גם הן, כמוני, רואות את עבודתן כשליחות לכל דבר. 

הצגות כפעילות והעשרה בגני ילדים

מה אתם מקבלים בהצגות ובחוגי העשרה בגני ילדים שאני מעבירה? כל הצגה היא 45 דקות במהלכם אני משלבת ילדים מהקהל שיופיעו יחד איתי על הבמה ובכך מגשימה להם חלום- לגלות את כישרון המשחק והאלתור שלהם, בחוגי העשרה שאני מעבירה בגני ילדים או מפעילה שאני מכשירה באופן אישי ומדוייק לעבודה הרגישה הזאת. כל שבוע תגיע מפעילה עם אביזרים יחודיים להצגה ותלמד את הילדים לפתח מיומנות משחק, עבודה על אלמנטים רגשיים, חינוכיים, חיזוק הביטחון העצמי, ושחרור רגשי באמצעות סיפורים ערכיים, סיפורי תנ"ך ומדרשי חז"ל. בזכות חוגי העשרה בגני הילדים הילדים מחזקים את המיומנות שלהם בשיתופי פעולה ובקבוצה, מפתחים מיומנות עבודה בצוות, הקשבה, שימוש בדמיון ועוד. כמו כן חוגי ההעשרה בגני הילדים נכתבים סביב מעגל השנה ונותנים ערך מוסף וחוויתי לנושאים הנלמדים בגן. וכמובן, הילדים מקבלים הרבה אהבה, גילוי הכישרון שלהם באופן ויזואלי וחוויתי, מצחיק ומרתק.

לא רק ערכים יהודיים אנחנו נותנים, אלא חושפים את הילד במהלך חוגי העשרה שלנו למושגי התיאטרון- להבעת רגשות, התמודדות מול רגשות, ריכוז והקשבה, פנטומימה, חשיבה חיובית ומקדמת, יכולת תנועה במרחב, אלתור, ועוד. ככה אנחנו עוזרים לילד לגלות את כישורי ההבעה שלנו ולהתחבר ליצירה.

הצגות שהשפיעו על חיים שלה יכולות גם להשפיע על החיים של הילדים שלכם

לא נשאר עוד הרבה מה להוסיף. פנו אלינו ל"קרן אור-התיאטרון היהודי", ותוכלו לקבל הצגות לילדים למגזר הדתי תפורות למידותיכם בהזמנה אישית, או לבחור מתוך 40 הצגות מוכנות מראש. אפשר לבדוק כאן ברשימת ההצגות שלנו אילו הצגות ילדים למגזר הדתי הכי מתאימות לכם. כי אם הצגה אחת יכולה לשנות חיים של אדם מבוגר ולגלות את הרוח היהודית שבו, כך גם הצגות ילדים יכולות להשפיע אלפי מונים על הנפש והרוח של הילדים שלכם. 

הזמינו עכשיו הפעלה או הצגה של  "קרן אור -התיאטרון היהודי". 

צרו איתנו קשר ואנחנו בדרך לשליחות הכי גדולה שלנו- לשמח אתכם ואת ילדכם!

גלריית תמונות:

קרן אור

קרן אור

כמעט עשור מאז פתחתי את התיאטרון היהודי, בדיוק סיימתי את הלימודים ב”סמינר הקיבוצים” במגמת בימוי תיאטרון, והתחלתי לחזור בתשובה.

נכנסתי ללמוד במדרשה, והתחלתי ללמוד דברים כל כך שונים ממה שהכרתי שלא הייתי דתיה, תוך כדי החזרה בתשובה התחלתי לכתוב הצגות ערכיות, התוכן היהודי שלמדתי ריתק אותי כל פעם מחדש, פתאום הכרתי באופן פנימי ואמיתי את היהדות, חגי ישראל, מידות האדם

"הפרצופים של קרן אור
יכולים להצחיק את הילד הכי קשוח בעולם,
מרגישים שהיא פועלת מתוך תחושת שליחות"
"קרן אור יודעת לקחת כל נושא,
לתרגם אותו להצגת ילדים ערכית,
ולהחדיר אותו בתבונתה לכל הילדים שצופים בה"

מאמרים נוספים:

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן