הצגה לילדים דתיים בחנוכה

לילדים יש חלק גדול בהצגה,
להיות חלק מהמכבים ולהילחם ביוונים

"קרן אור – התיאטרון היהודי" הוא תיאטרון ייחודי במינו שפונה לקהל הילדים הדתיים והחרדים. כל ההצגות שלנו בלבוש צנוע,  ערכיות וחינוכיות המתעסקות ברוח היהודית, במסורת, בחגי ישראל ואגדות חז"ל. דרך ההצגות , הפעלות ושלל פעילויות שאנחנו מציעים הילדים לומדים את גדולתה של הרוח היהודית והדת הנהדרת שלנו, ומחזקים בעצמם את האמונה והביטחון העצמי שלהם.

בהצגות שלנו הילדים לומדים שיש להם ערך עצמי,  ומגלים בעצמם יכולות שהם עוד לא נחשפו עליהם! למשל הם לומדים שהם טובים ויכולים לעשות מעשים טובים, למה זה שווה לעשות מעשים טובים, הם לומדים על ההתמודדויות שיש מול החלטות, ההתמודדויות שיש מול היצר הרע, ההתמודדויות שיש מול בחירות. אנחנו משתפים את הילדים שיהיו חלק פעיל מההצגה, נותנים להם לשחק דמויות מתוך הסיפור- ככה הם מרגישים את העלילה ממש דרך הגוף והחוויה האישית של כל אחד, והמסר מופנם הרבה יותר בקלות כי הם חוו אות בעצמם. הם משחקים את המכבים, מטיסים מטוס, נוטעים עצים דמיוניים, מחזירים אבידה שאבדה וכל זה דרך דמיון, פנטומימה והשתתפות פעילה בהצגה. 

תמונה מתוך הצגת ילדים של חנוכה שעשינו בגן
חוויה בלתי נשכחת שעברנו עם הילדים המתוקים בגן בהצגת ילדים בחנוכה עם אביזרים והרבה אנרגיות

הצגות לילדים דתיים עם ערך מוסף

בדרך כלל בהצגות ילדים הילדים נדרשים לשבת בשקט ולצפות . לא כך אצלי! ההצגות לילדים דתיים שאני בונה מערבות באופן פעיל את הילדים. בלעדיהם אין הצגה!  בכל ההצגות אנחנו משתפים את הילדים בגן. השתתפות שלהם במהלך ההצגה מגלה בהם את הכשרונות החבויים בהם, את חדוות היצירה והפעלת הדמיון, וגם נותן מקום להגשמה אישית, התמודדות עם ביישנות מול המשפחה והחברים ועמידה מול קהל. אני שמה דגש  על הילדים המון ומראה להם הרבה אהבה ופרגון, כדי לתת להם מקום של ביטחון וביטוי עצמי, וזה הערך המוסף שאני מעניקה בהצגות לילדים שלי.

כמה אהבה יש בכל הצגה ובמיוחד בחגים למשל הצגות לילדים דתיים חנוכה כי זה חג האור
כמה אהבה חשוב לתת לילדים תמיד במיוחד שעושים הצגות לילדים דתיים חנוכה כי זה חג האור והנצחון

הצגות חינוכיות בנושא של אהבת ישראל, של שמחה, התמודדויות שיש לילדים לגבי נתינה, חברות, אמונה, רגשות, כיבוד הורים

בתמונה רואים את ה 770 זה הבית של הרבי מילובביץ כי כשרוצים לעשות הצגות לילדים דתיים חנוכה הוא החג המתאים ביותר
הצגות לילדים דתייים או מסורתיים או אפילו כאלה שרוצים להחדיר אמונה וערכים של יהדות זאת ממש שליחות עבורי

חוץ מאהבה, פירגון, ביטחון והגשמה אישית, אני מעבירה בהצגות לילדים גם ערכים דתיים, שאני מאמינה שכל ילד בגיל הזה צריך להיחשף אליו, כדי להשריש בו את האמונה בה' ולתת לו בסיס איתן כבר מגיל צעיר. יש לי הצגות אהבת ישראל, על שמחה, הצגות על כיבוד הורים והתמודדות עם רגשות שונים כמו יצר הרע, קנאה ונתינה. דרך ההצגות לילדים אני מנחילה גם את סיפורי הניסים והנפלאות שנעשו לעם ישראל במהלך הדורות, ומספרת על כל חג ומועד את הסיפור המיוחד שלו מה נעשה לעם ישראל שבגללו אנו חוגגים את החג הזה עד היום.

הצגות ילדים למגזר הדתי בחנוכה "נצחון המכבים"

הצגות ילדים רגילות לחנוכה מדברות על יחיד מול רבים, על הגבורה של המכבים, ומשום מה משיטים את הנס הגלוי שה' עשה לנו בחג הזה ואומרים שהניצחון נעשה על ידי המכבים בלבד. אבל צריך להתאים ולדייק את הכוונה כשמכינים הצגות ילדים למגזר הדתי. אני שמה דגש שאילולא ה' לא היה בא לעזרם, המכבים לא היו מנצחים. דווקא זה שהם מסרו את נפשם כדי להציל את העם היהודי מהכחדת והריסת בית המקדש החשוב שלנו, זו אחת הסיבות שהביאו את המכבים לניצחון על היוונים. הילדים מתחפשים למכבים, ובעזרת התושייה שלהם והאמונה בה' הם נלחמים נגד היוונים ומנצחים במלחמה.

אני מאוד אוהבת לתת מתנות ופה אפשר לראות הצגה שלי בחינם, אמנם זה לא הצגות לילדים דתיים חנוכה, אלא נושא אחר אבל זה עדיין הצגה מעצימה וערכית וכמובן מצחיקה כמו כל ההצגות שלי

פעם בהצגת חנוכה כזו ילד אחד אמר "רגע בואו נחפש אולי הם מתחבאים"

בכל ההצגות אני משתפת ילדים בהצגה.  זכורה לי הצגת ילדים אחת במיוחד לחנוכה,  בה אני נותנת לילדים להיות חלק בה אני העמדתי את כל הילדים כחיילי המכבים בשורה, והנחתי אותם כמפקדת שלהם כאילו אנחנו הולכים למסור עכשיו את הנפש להצלת העם היהודי. היה שם ילד מתוק מתוק שהחזיק את המגן שהיה חלק מהאביזרים, והרים אותו באוויר בהתרגשות על המשימה הגדולה שהוטלה עליו- הצלת עם ישראל. היל והלך אחרי ילד אחר שהיה מפקד שלהם . רגע אחרי הילד אמר  “בוא נסתכל ונחפש אחרי היוונים. אולי הם מתחבאים במערות או בעצים!” הבחנתי שמצד אחד אותו ילד יודע מתי צריך ללכת אחרי המנהיג ומצד שני מתי צריך להיות עצמאי.  כמובן שקפצתי על ההזדמנות ולקחתי את שאר הילדים לחפש אחרי היוונים . זה היה רגע כל כך מתוק ומיוחד, וראיתי איך אחרי ההצגה אותו ילד חייך קצת יותר ממה שחייך לפני ההצגה.

אין על תחפושות כשעושים הצגות לילדים דתיים חנוכה זה התחפושות הכי יפות
הצגות ילדים למגזר הדתי חייבות להיות מאופיינות בערך מוסף מאוד גדול כי אלו ילדים עם עומק וחוכמה ואני מאוד אוהבת להעשיר להם את הידע העצום עם חוויה

ברכה מצדיק אליו הגעתי בעזרת ילדים שהטיסו איתו את המטוס - בהצגת ילדים בחנוכה

לפעמים כדי לתבל את המגוון הדל שיש להצגות לילדים דתיים בחנוכה, אני מוסיפה סיפור מאוד יפה על אמונה חזקה בה', כמו שהיה למכבים. קוראים לסיפור "הטיסה אל הרבי" והוא מבוסס על סיפור אמיתי, שהתרחש בתקופת חנוכה. 

 

ההצגה מספרת על ילדה שאמא שלה הייתה חולה מאוד. הן הלכו להמון רופאים ואף רופא לא ידע מה הבעיה שלה. הילדה הייתה מאוד עצובה, ולא ידעה מה לעשות. הן הלכו לעוד רופא אחד בלבד, שהגם הוא היה חסר אונים. אותו רופא, שראה את הילדה העצובה, סיפר שהוא מכיר צדיק מאוד גדול ששמו הרבי מלובביץ' שגר במקום רחוק מאוד מאוד- בארצות הברית. הוא גר בניו יורק, בברוקלין. "אולי תטוסי אליו כדי שתוכלי לבקש ממנו ברכה לעזור לאמא שלך". הילדה הנרגשת עולה פעם ראשונה בחייה למטוס.

כמו כל ההצגות שאני עושה גם הצגות לילדים דתיים חנוכה הם הצגות מלאות משמעות וערך מוסף
אין כמו תחפושות ייחודיות מעשה ידי התופרת שלי שיפארו הצגות לילדים דתיים או מסורתיים שרוצים להתחזק באמונה וסיפורי התורה
הצגות לילדים דתיים חנוכה או כל חג אחר חייבות להיות עם משמעות אמיתית
כל האביזרים שלי הם מעשה עבודת יד חשוב לי שכל ההצגות שלי ובמיוחד הצגות לילדים דתיים חנוכה וכל החגים יהיה מאופיינים בהרבה ייחודיות וחדשנות
אי אפשר לעוד בפני הילדים האלה הם כאלה מתוקים כשאני מגיעה לגן לעשות הצגות לילדים דתיים הלב שלי מתמלא באהבה
מה אגיד לכם? אני מאוהבת בילדים האלה לראות אותם צוחקים כשאני עושה הצגות לילדים דתיים חנוכה או כל חג ומועד אחר אני רואה את הנשמה שלכם זורחת ממש וזה כל כך משמח אותי

בשלב הזה בהצגה אני משתפת את הילדים והם הופכים לדיילים במטוס. הילדה מבקשת מהם מיץ תפוזים, מנסה להצחיק את הדיילים-ילדים. שואלת אותם איך המטוס לא נופל מהשמיים, מבקשת שוקולד ומטעמים, ואפילו הטייס בא להגיד לה שלום. הילדה היא מצחיקה אותם. אנחנו מדמים את הטיסה כאילו הייתה רכבת הרים בשמיים ונותנים לדימיון לעוף.

 

אחרי שהילדה נפרדת לשלום מהטייס והדיליים הנחמדים,  הילדה נוחתת בשדה התעופה בניו יורק. היא לוקחת מונית- אבל היא לא יודעת אנגלית והנהג לא מבין. הילדה אומרת ביאוש "הרבי מלובביץ'! הרבי מלובביץ'!" הנהג מזהה את השם. אומר לה "אני מכיר את הרבי מלובביץ'. איש צדיק וגדול הוא! אקח אותך לשם!" איזה נס זה היה שהנהג הכיר את הרבי מלובביץ'. הילדה מגיעה לרבי סוף סוף ומבקשת ממנו ברכה. לאחר שהיא עושה את המסע המעייף הביתה, היא מגלה שאמה הבריאה לגמרי! נעשה לילדה נס חנוכה גדול! אני שואלת את הילדים איך זה יכול להיות?

נס חנוכה, מעבר לכל הטבע

בסוף ההצגה אני משתפת את הילדים בשאלה איך זה באמת יכול להיות? הרי זה היה נראה לילדה שאמה לא תצליח להבריא בדרך הטבע, שאין סיכוי שבדרך הרגילה היא תחלים. אני מסבירה לילדים שיש דברים שאנחנו לא מצליחים להבין, ניסים, שהם מעל הטבע שמנפצים את המציאות. האמונה היא מעל כל הבנה שלנו. בזכות האמונה התמימה בה' תמיד יש תקווה ויש פתח לניסים שיכולים לקרות.

אין כמו ילדים באמת אני כל כך אוהבת אותך וזכיתי לעשות הצגות לילדים דתיים חנוכה או כל זמן ומועד אחר בחגי ישראל זה אור מיוחד שאני כל כך אוהבת להשקיע בו

הצגות לילדים דתיים שמעל הכל מלמדים את הילדים שתמיד יש דרך בזכות האמונה.

רק בהצגות לילדים דתיים, ובמיוחד אצלנו ב"קרן אור-התיאטרון היהודי" , יש את הדגש החשוב שמעל הכל יש לנו דרך בזכות האמונה. בזכות האמונה התמימה שלנו בה' ושימת הביטחון בו הדרך שלנו בעולם סלולה. דברים מופלאים ובלתי מוסברים יכולים לקרות לנו כל עוד שמים את מבטחנו בה'. ערכים כאלה אני מעבירה בכל הצגות הילדים שלנו, ערכים דתיים של סבלנות, קבלת האחר, גמילות חסדים, הכנסת אורחים, על לשון הרע אחריות ומסירות נפש.

הצגות ילדים למגזר הדתי עבור גני ילדים, מלונות או מרכזי תרבות

כאן תוכלו למצוא רשימה של ארבעים ההצגות הילדים המגוונות שלנו המתאימות למגזר הדתי והחרדי. הרשימה נוגעת בכל הנושאים המועברים גם בגני הילדים, ומקיפה את מעגל השנה, ברכות, סיפורי תנ"ך משלים ועוד! לכל ההצגות יש תפאורות ואביזרים משוקעים ביותר, שנעשו בהזמנה אישית במלאכת מחשבת. 

לא מצאת הצגה מהרשימה שמתאימה לפעילות שאתם רוצים להעביר את הילדים? אנחנו ניצור במיוחד בשבילכם הצגה  בהתאמה אישית ללקוח , הצגה מיוחדת וחד פעמית. 

צרו איתנו קשר למטה, תצפו בתגובות ובהמלצות של אנשים שהזמינו אותנו בעבר, ואנחנו בדרך אליכם! הצגה לגן, לפעילות נופש במלון או במרכזי התרבות השונים! כי אנחנו בדרך לשליחות שלנו- לשמח אתכם ואת ילדכם!

לקוחותיי:

אודות קרן אור, התיאטרון היהודי:

"הפרצופים של קרן אור
יכולים להצחיק את הילד הכי קשוח בעולם,
מרגישים שהיא פועלת מתוך תחושת שליחות"
"קרן אור יודעת לקחת כל נושא,
לתרגם אותו להצגת ילדים ערכית,
ולהחדיר אותו בתבונתה לכל הילדים שצופים בה"

מאמרים נוספים:

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן