הפעלות לילדים ממקום של שליחות. חשוב לי להעצים את הילדים

לגעת בלב שלהם, ברגש
ולתת לילדים לחוות את ההצגה

אני רואה בתיאטרון כלי התפתחותי משמעותי ומעצים של הילד בגן. כשהקמתי את "קרן אור-התאטרון היהודי" , לנגד עיניי עמדה מטרה אחת- להפיץ את האור. את האור היהודי, את האור הייחודי של כל ילד וילד בגן דרך הצגות והפעלות, שמאפשרות לילד להשתחרר ולהתחבר למקומות פנימיים שבו. אני מביאהלגן שלכם חדשנות מידי שבוע, הצגה עם תפאורה ואביזרים יחודיים, ואני מלמדת את הילדים דרך המערכים לפתח מיומנויות משחק, מיומנות דימיון ויצירה, עבודה על אלמנטים רגשיים, חינוכיים, חיזוק הבטחון העצמי, ושחרור רגשי באמצעות סיפורים ערכיים.

באמצעות הפעילות בקבוצה, הילדים מפתחים מיומנות עבודה בצוות, הקשבה, ולמידת ערכים יהודיים דרך סיפורי צדיקים, סיפורי תנ"ך ומוסר ולמידה על חגי ישראל. דבר שיקרב את הילדים לאמונה ותחזק את המידות הטובות בעצמם. אני רוצה להעצים את הילדים ואני מרעיפה עליהם אהבה כמו שמגיע להם. כי כל עוד העשייה שלי נעשית מאהבה, כך גם הילדים זוכים לה.

הפעלות שונות מתוך 40 הצגות ילדים קיימות
ובהתאמה אישית ללקוח

אני בניתי במיוחד במלאכת מחשבת הפעלות לילדים- שיהיו שונות ומגוונות, מתאימות ליכולת ההבנה והיישום של הילד בגילאים אלו, ובהתאם לתכנית החינוכית המעוברת להם בגנים. ההצגות מתעסקות במעגל השנה היהודי, מועדים, ערכים ומידות מוסר ברוח היהדות. ההפעלות שאני יוצרת לילדים , מעניקות חווית צפייה מהנה לילדים ומנגישות לימוד דרך הצגה ויזואלית בנושא מרתק, שלעיתים יכול להיות מורכב ליישום אצל ילדים , ודרך הפעלות, משחקים, חוויה, אלתור ועבודת צוות אחד עם השני הנושא מועבר לילדים בחוויה בלתי נשכחת שנחקקת להם בנשמה ומחזקת אותם. 

הצגות ממקום של שליחות, חשוב לי להעצים אותם ושיתחברו לחוויה היהודית, שיתחבר להם הלב לאמונה

זו זכות ענקית בשבילי להיות חלק מחינוך הילדים ולחיבור הלב שלהם אל האמונה. כשהקמתי את "קרן אור-התיאטרון היהודי" אמרתי למפעילים לילדים שהכשרתי, שראיתי לנגד עיניי את קרן אור הקטנה, כלומר אני, שלא זכתה בחוויה מרעננת של דמיון ויצירה שתחבר אותה להוויה היהודית ולרוח הפועמת בנו. אני למדתי במדרשה וחזרתי בתשובה, למדתי את האור שהיהדות מפיצה דרך ספרים ולימוד. הדגשתי בפני המפעילים  שאני רוצה להעניק במתנה את ההתפתחות שעברתי לכמה שיותר ילדים, שצמאים להכוונה ולמבוגר שיקשיב להם ויענה להם על שאלות, להעצים אותם ולגעת להם ברגש. המפעילים לילדים באים עם השליחות שאני כה מאמינה בה ומעבירים לילדים, ויודעים שמה שהם עושים והאור שהם מפיצים, זו זכות גדולה שלא מובנת מאליה.

הצגות לילדים דתיים וחרדיים, בחלק מהן יש הפעלות והילדים משתתפים והופכים לחלק מההצגה

איך נראית הפעלה והצגה לילדים דתיים וחרדים? אני או המפעילה לילדים נמצאת בפעילות, ממחיזה לילדים סיפור. המפעילה לילדים משתמשת בתפאורה ואביזרים מרהיבים שאני מכינה במו ידי. תוך כדי ההצגה המפעילה משלבת את הילדים בדמויות שמעוררות לחיים את ההצגה והופכים את הילדים לחלק פעיל ממנה. למשל, כשהעברתי לילדים את סיפור המכבים בחנוכה, נתתי להם להיות חלק מהמכבים . העמדתי את כולם בשורה , והנחתי אותם כאילו אנחנו הולכים למסור עכשיו את הנפש להצלת העם היהודי. היה שם ילד מתוק שהחזיק את המגן שהיה חלק מהאביזרים , והתבייש להשתתף, והצעתי לו לקחת תפקיד קטן יותר.

ביוזמתו הוא חילק מגנים של לוחמים לשאר הילדים בגן. אחרי שראה את כל הילדים כמו המכבים, אפשר היה ממש להבחין באומץ ובחשק שקיבל, ולקח את המגן שלו והרים אותו באוויר. הילד הלך אחרי ילד אחר שהיה מפקד שלהם, שלפתע שמעתי אותו מציע בקול שקט "רגע, בוא נסתכל בוא נחפש אולי היוונים מתחבאים במערה". רציתי לחזק את הילד על האומץ שאזר, ואמרתי לשאר הילדים לחפש את היוונים המתחבאים. כל הילדים עטו על המערה המדומיינת, והילד הביישן הפך למוביל הסיפור וחיוך עלה על פניו.

הוא מאוד התבייש בהתחלה לשחק, אך לאט לאט הוא השתלב והתחיל להשתתף עם שאר הילדים ולקח תפקיד יותר ויותר מרכזי בהצגה. 

 

אני שמה דגש על תשומת לב ועידוד לכל ילד תוך כדי הפעילות. כך, מתחזק אצל הילד הביטחון לעמוד ולהיות מול החברים שלו. בעזרת הנחיה שלי, המפעילה עוברת הכשרה כזו כדי להבחין בילדים ביישנים כאלה ולעודד אותם אט אט להשתלב בהפעלה, לקחת תפקיד מוביל במחזה, לשיר לרקוד ולשחק עד שהם פורצים את המחסומים שלהם. ההפעלות מוציאות את הילדים מאזור הנוחות וגורמות להם לפרוח.

האהבה שלי לילדים אינסופית והילדים אוהבים אותי בטירוף

כשאני נכנסת לגן, הילדים קופצים ממקומותיהם, מפסיקים את המשחק שבו  התעסקו וצועקים בשמחה "קרח אור הגיעה!". לא כל מפעיל לילדים מתקבל בשמחה ואהבה כזו בגנים. זה קורה כי אני מרעיפה על הילדים אהבה רבה- מחבקת, מנשקת, מפרגנת, מעודדת ומחזקת אותם. אני אוהבת אותם בלב שלם וחשוב לי להעניק להם אהבה אינסופית וטהורה שלא כל מפעיל מסוגל לתת לילדים. אני לא לוקחת זאת כמובן מאליו, והאהבה שהילדים מעניקים לי בחזרה כשאנחנו נפגשים היא דלק בשבילי להמשיך את העשייה שלי ולהפיץ אור , להפיץ את החוויה היהודית והערכים לכל ילד וילד שאני יכולה לפגוש. החיוך שלהם והניצוץ בעיניים ממלא אותי כל פעם מחדש, דבר שמשאיר אותי מחוייבת למטרה שלי, להפעיל ילדים ולחזק אותם.

כמו כל ההצגות שאני עושה גם הצגות לילדים דתיים חנוכה הם הצגות מלאות משמעות וערך מוסף

הצגות מלאות בערך אמיתי, צחוק ואהבת היהדות

המפעילים לילדים שלי שמים דגש על ערכים ואהבת היהדות בלי לוותר על צחוק והנאה. ההפעלות וההצגות הן בלבוש צנוע, ואנחנו מעבירים לילדים שיש להם ערך עצמי , שהם טובים ויכולים לעשות מעשים טובים, והמפעילים מדגישים לילדים למה זה שווה לעשות מעשים טובים. בהצגות הם לומדים על ההתמודדויות שיש מול החלטות ובחירות, ההתמודדויות שיש מול היצר הרע, חיבור הילד לאמונה בה', לומדים על חברות אהבה ושמחה ומחזקים את הביטחון העצמי שלהם.
אני והמפעילים שעובדים איתי משתפים את הילדים בהצגה וכבר יודעים לזהות ילדים שיש להם כישרון שמשתוקקים לשחק על הבמה ולהשתמש בדמיון היצירתי שלהם. אנחנו נותנים מקום ותשומת לב לכל ילד, ממלאים את ההצגה בערך מוסף ובאהבת היהדות. 

רוצים להעניק לילדים חוויה ייחודית ששמה את הילד במרכז? רוצים לקבל הצגה שמתעסקת בערכים יהודיים חשובים תוך חוויה ויזואלית מרתקת ומעניינת?

צרו איתנו קשר ואנחנו בדרך לשליחות הכי גדולה שלנו- לשמח אתכם ואת ילדכם!

 

בתמונה רואים את ה 770 זה הבית של הרבי מילובביץ כי כשרוצים לעשות הצגות לילדים דתיים חנוכה הוא החג המתאים ביותר

גלריית תמונות:

אודות קרן אור, התיאטרון היהודי:

קרן אור

קרן אור

כמעט עשור מאז פתחתי את התיאטרון היהודי, בדיוק סיימתי את הלימודים ב”סמינר הקיבוצים” במגמת בימוי תיאטרון, והתחלתי לחזור בתשובה.

נכנסתי ללמוד במדרשה, והתחלתי ללמוד דברים כל כך שונים ממה שהכרתי שלא הייתי דתיה, תוך כדי החזרה בתשובה התחלתי לכתוב הצגות ערכיות, התוכן היהודי שלמדתי ריתק אותי כל פעם מחדש, פתאום הכרתי באופן פנימי ואמיתי את היהדות, חגי ישראל, מידות האדם

"הפרצופים של קרן אור
יכולים להצחיק את הילד הכי קשוח בעולם,
מרגישים שהיא פועלת מתוך תחושת שליחות"
"קרן אור יודעת לקחת כל נושא,
לתרגם אותו להצגת ילדים ערכית,
ולהחדיר אותו בתבונתה לכל הילדים שצופים בה"

מאמרים נוספים:

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן