הפעלות ערכיות לילדים דתיים ברוח היהדות

הפעלות לילדים לקהל דתי, חרדי ומסורתי

שוק ההצגות לילדים מוצף. יש המון מפעילים לילדים, מגוון סגנונות של הצגות, ורוויה של תוכן חינוכי לא מעודכן. למרות זאת, קשה למצוא תכנים ייעודים לילדים מהמגזר הדתי והחרדי. אתה מחפש ההצגות שייתנו ערך מוסף לילדים, את מחפשת הצגות שיעבירו מסרים ערכיים ברוח היהדות והמסורת, אתם מחפשים הפעלה לילדים דתיים שבו ילמדו מוסר השכל דרך סיפורי צדיקים ויהדות  ויכולו ליישם זאת בחייהם שלהם. אתם מחפשים הצגות מעניינות, צבעוניות וסוחפות שלא מוותרות על התמודדויות במצבים שהילדים ניצבים מולם כל הזמן, מול המשפחה והחברים.

 אני הבחנתי בכך שדווקא במגזר הדתי והחרדי חסרים הצגות והפעלות לילדים. לכן יצרתי 40 הצגות שונות ומוכנות מראש שמתעסקות בנושאים שהכי חשובים לנו- ערכים ברוח היהדות והמסורת. אפשר גם ליצור הצגה בהתאמה אישית, הצגה שתתאים לדרישות ולתהליך שאתם רוצים להעביר את הילדים בגן, במתנ"ס או בכל אירוע תרבות והפעלה שאתם מארגנים לילדים. המנהלים וההורים לא יפסיקו להודות לכם על ההשקעה הרבה שנתתם בחינוך דור העתיד.

כאן תוכלו להכנס ולראות את תפריט ההצגות שלי ולבחור את הנושאים שאתם רוצים להעביר לילדים .אני פה לשירותכם. ההצגות שאני יוצרת נשארות צנועות בלי לוותר על חיזוק האמונה וההנאה שבצפייה. הפעלות צבעוניות שמשתפות במהלך ההצגה את הילדים, מחזקות את הביטחון העצמי שלהם ומעצימות אותם.

מפעילה לילדים במגזר הדתי - קרן אור - הצגות ערכיות ברוח היהדות

אני בוגרת לימודי בימוי בסמינר הקיבוצים,ולאחר סיום הלימודים חזרתי בתשובה. הייתי צריכה ללמוד מהתחלה על חגי ישראל, פנימיות, מוסר, ומידות האדם ברוח היהדות. לכן אני רואה את פעילותי כמפעילה לילדים ויצירת הצגות מותאמות לילדים במגזר הדתי -כשליחות. זהו צורך נפשי שלי להנחיל לדור הבא ערכים ומידות ברוח היהדות דרך ההצגות שאני יצרתי, שאני בתור ילדה לא זכיתי לכך. הגישה הישירה שלי כמפעילה לילדים מקרבת את הילדים לתוכן בצורה חוויתית ומהנה, ודרך סיפורים ותפאורות מיוחדות מפעילה את הדמיון ופותחת להם את הלב למסרים היהודיים הכה חשובים  הללו. אני מאמינה שהתהליך שעברתי בחזרה בתשובה שלי, מחזקת את האמת והאותנטיות שאני מעבירה כמפעילה לילדים וכיוצרת הצגות. בהצגות אני מחזקת את האמונה בה' דרך חוויה וזיכרון חושים שנחקקים בלב הילדים לזמן רב.

כמו כל ההצגות שאני עושה גם הצגות לילדים דתיים חנוכה הם הצגות מלאות משמעות וערך מוסף

חשוב שלילדים שבאים לקבל את החוויה בהפעלה יהיה ערך מוסף עם מוסר השכל

ההצגות שלי לא מתעסקות באגדות האחים גרים, דיסני, אבירים ונסיכות. מי שמחפש הפעלה לילדים עם ערך מוסף ומוסר השכל יוכל למצוא אותה בתיאטרון שלי "קרן אור- התיאטרון היהודי". 

כאן יש רשימה של מגוון הפעלות לילדים שאני מעבירה בנושאים רבים בחוגים שבועיים בגנים, מחזות לאירועים ועוד ועוד. ההפעלה לילדים שאני יוצרת היא לא רק "הפעלה להעברת זמן", אלא מתעסקת בנושאים ערכיים ומוסריים שונים, שגורמת לילדים להיות קשובים ומעורבים לחלוטין בהפעלה, וכמובן, גם להנות ולשמוח מאותה הפעלה לילדים. הילדים יחכו בכיליון עיניים להפעלה הבאה. הם יעברו הפעלות מחגי ישראל ועד למידה על התמודדות מול יצר הרע ובחירות, עשיית מעשים טובים, אמונה וביטחון עצמי.

מחפש מפעיל ילדים עם ניסיון של עשור? הפעלתי אלפי ילדים בהצגות ששיחקתי

הקמתי את "קרן אור-התיאטרון היהודי" לאחר לימודי הבימוי שלי, וכבר למעלה מעשור שאני רצה עם ההצגות, ההפעלות ומגוון הפעילויות שאני מציעה לילדים במגזר הדתי. הייתי ב"יובל חינוך" בתל אביב, שם הפעלתי ילדים ב80 צהרונים שונים, ועוד ביקשו להגדיל לי את המשרה. כשאתם עובדים איתי אתם לא צריכים לדאוג למפעיל לילדים חסר ניסיון, או למפעיל לילדים שאינו יודע איך להעביר מסרים חינוכיים.

את ההצגות וההפעלות שלי אני מתכננת בשקדנות לפרטי פרטים ומקפידה שהערכים היהודיים ישולבו בזמן הפעילות עצמה והילדים יהיו מעורבים בה. אני רואה את התפקיד של מפעיל לילדים כתפקיד מפתח חינוכי לכל דבר, שעוזר בשימת גבול ומשמעת, אך שגם מנחיל מוסר יהודי, נותן ערך מוסף, שמחה וחיזוק הביטחון העצמי של הילד.

תפאורה מיוחדת וייחודית, מוזיקה מקורית ואביזרים לילדים

לכל הפעלה לילדים שאני מקיימת יש תפאורה, מוזיקה ואביזרים לילדים הייחודיים לאותה הפעלה. התפאורה והאביזרים נעשו בעבודת יד מושקעת ומחושבת, והמוזיקה היא מקורית שהולחנה במיוחד להפעלה לילדים ושמתאימה לגילאים הללו. כל הפעלה לילדים שאני יוצרת מקבלת את מלוא תשומת הלב עד לפרטים הקטנים, כדי שירתקו וימשכו את לב הילדים ויגרמו להם להיות מעורבים בהפעלה.

הצגות לילדים דתיים חנוכה או כל חג אחר חייבות להיות עם משמעות אמיתית

ארבעים 40 הצגות מועדי ישראל וחגי ישראל - מפעילה לפורים לילדים, חנוכה, פסח, ראש השנה, ל"ג בעומר, חג השבועות, טו באב, שמחת תורה, חג סוכות

אני משלבת באופן הרמוני בין סיפור מצחיק ומרתק לבין נאמנות לפרטים ומנחה את המפעילים שעובדים איתי להיות נאמנים לסיפור כפי שזה מסופר מדור לדור. כל הפעלה מספרת את סיפור החג, המצוות החשובות שמקיימים בו ומה הילד יכול לעשות כדי שירגיש מעורב בחגיגה של אותו מועד שמתקרב. לקראת פורים השנה, הנחתי את המפעילים לפורים לילדים שעובדים איתי איך לספר את מגילת אסתר. המפעילים לפורים הפעילו את הילדים שיישחקו את הדמויות של המגילה. ילדה אחת הייתה אסתר המלכה, ילד אחר מרדכי היהודי והמפעילים לפורים לילדים שיחקו את המן הרשע וילדיו. המפעילים הסבירו על הנס שנעשה לעם ישראל ומדוע מתנות לאביונים זוהי מצווה חשובה לחג. לאחר מכן המפעילים לפורים לילדים שרו שירי חג שהרקידו ושימחו את הילדים, וגם את ההורים המרוצים שצפו מהצד ושיבחו את המפעילים לפורים.

הפעלות בנושאים המאד חשובים האלה: סיפורי צדיקים, מידות האדם (חברות, שמחה, מצבים רגשיים) לילדים מגיל 3 עד גיל 9

יש לי הפעלות לילדים שמתמקדות בערכים חשובים כמו חברות, שמחה, אהבה ואמונה ואותם אני משלבת בסיפורי צדיקים. 

היה סיפור שקרה באחד הגנים , שהייתה שכנה מבוגרת שכל הזמן הייתה עוזרת לילדים הקטנים. היא הייתה מאכילה את מי שרעב, מעלה לביתה, נותנת ממתקים ומצחיקה ילדים. יום אחד באו שכנים חדשים שהתרעמו על הילדים שכל הזמן באים אליה ועושים להם רעש. השכנה המבוגרת פנתה אליי, ויחד עשינו הפעלה מיוחדת לילדים- לשכנים החדשים הייתה גינה, ויחד עם הילדים והשכנה המבוגרת עשינו להם הפתעה ושתלנו שתילים של פרחים, כדי שהשכנים החדשים יראו ש"כולנו ילדים טובים ועושים חסדים ומצוות" כמו שאמרה אותה שכנה לילדים. בזמן ששתלנו את הפרחים, אני המחזתי לילדים את סיפור אברהם אבינו,  שאחרי שהוא עשה ברית מילה, הגיעו  שלושה מלאכים בדמות אורחים ואברהם אבינו עזב את הכול- את הכאב שלו ואת הצער שלו, למרות שהיה בן 90, והוא הכניס אותם אליו הביתה. מכאן לומדים ש"יפה הכנסת אורחים מקבלת פני השכינה"- כלומר שהכנסת אורחים היא מעלה גבוה וחשובה. 

השכנה המבוגרת חיזקה ואמרה שאמא שלה בילדותה לימדה אותה שאורח זה הכי חשוב, לכן היא מכניסה ילדים אליה לבית כשהם רעבים. כשהשכנים החדשים ראו את הגינה הצומחת הם עשו תשובה שחשבו דברים לא טובים על השכנה המבוגרת ועל הילדים, והילדים שמחו והיו מאושרים.

 

שי הולי
שי הוליממליץ
קרא עוד
אהבת ישראל עם תכנים שכל ילד צריך אשריך

הסיפור הזה של הכנסת האורחים של השכנה המבוגרת והילדים שעשו מעשים טובים ושתלו פרחים בגינה, חילחל והשפיע על המשך  ההפעלות לילדים שלי, ועזר לילדים בגן להבין את חשיבות הכנסת האורחים. גם דרך הסיפור של אברהם אבינו וגם דרך שתילת הפרחים עם השכנה, הם למדו באופן מעשי את מידת האדם החשובה הזאת. כי אצלי הפעלות לילדים משלבים למידה למעשים והנחלת ערך מוסף לילדים שמשפיעה ישירות על חיי היומיום של הילדים ומחזקת בהם את המידות הטובות שבהם.

יש הפעלות והצגות גם עם 2 שחקנים

מחפשים הפעלות והצגות מושקעות לאירועים גדולים יותר? או הצגות חוותיות יותר? יש לי הפעלות והצגות לשני שחקנים! 

המפעילים לילדים מעצימים את חווית הצפייה בהצגה, ומגדילים את מעורבות הילדים בהצגה ובחוויה החושית שהם עוברים. כאן תוכלו למצוא את ההצגות שבהם יש שני מפעילים לילדים. לאחר ההצגה המפעילים לילדים פונים לילדים ומקשיבים לרחשי ליבם, עוזרים להם בהבנת הסיטואציה שחוו וראו ומכוונים אותם. אני מנחה את המפעילים לילדים שלי לפזר אהבה וחום לכל ילד וילד, כמו שאני עושה בעצמי בזמן ההפעלה, כדי שהילדים ירגישו שיש על מי לסמוך, ויתנסו בעצמם בחוויה שמציעה הבמה, בחדוות היצירה והדימיון המתפתח והצבעוני שלהם.

מתאים לגני ילדים, למתנסים, למלונות, למפיקי אירועים, לרכזי תרבות, למנהלי רווחה - הפעלות שונות מתוך 40 הצגות קיימות ובתאמה אישית ללקוח

ההצגות וההפעלות שלי מתאימים לכל סוג של אירוע, חג, או פעילות תרבותית. מגני ילדים ועד מלונות ומתנ"סים. אני פונה אליכם רכזי תרבות, מנהלי רווחה, מפיקי אירועים, גננות ומפקחות, ומזמינה אתכם לבחור הפעלה מתוך 40 הצגות קיימות או בהתאמה אישית לנוחיותכם. אני עובדת עם מספר מפעילים לילדים, כך שיכולים להתקיים מספר אירועים במקביל ללא חשש ממחסור בכוח אדם. המפעילים לילדים שלי הם מקצועיים ומנוסים, שעברו הכשרה תחת ידי. אני סומכת על המפעילים לילדים שלי בעיניים עצומות, שכמו שאני רואה את הצגות הילדים לדתיים כשליחות והפצת האור לדור הצעיר, כך גם המפעילים לילדים שלי שנרתמים לעשייה בחדווה ובמקצועיות ובתחושת שליחות מדבקת ועמוקה.

הזמינו עכשיו הפעלה או הצגה של "קרן אור -התיאטרון היהודי ". 

צרו איתנו קשר ואנחנו בדרך לשליחות הכי גדולה שלנו- לשמח אתכם ואת ילדכם!

גלריית תמונות:

אודות קרן אור, התיאטרון היהודי:

קרן אור

קרן אור

כמעט עשור מאז פתחתי את התיאטרון היהודי, בדיוק סיימתי את הלימודים ב”סמינר הקיבוצים” במגמת בימוי תיאטרון, והתחלתי לחזור בתשובה.

נכנסתי ללמוד במדרשה, והתחלתי ללמוד דברים כל כך שונים ממה שהכרתי שלא הייתי דתיה, תוך כדי החזרה בתשובה התחלתי לכתוב הצגות ערכיות, התוכן היהודי שלמדתי ריתק אותי כל פעם מחדש, פתאום הכרתי באופן פנימי ואמיתי את היהדות, חגי ישראל, מידות האדם

"הפרצופים של קרן אור
יכולים להצחיק את הילד הכי קשוח בעולם,
מרגישים שהיא פועלת מתוך תחושת שליחות"
"קרן אור יודעת לקחת כל נושא,
לתרגם אותו להצגת ילדים ערכית,
ולהחדיר אותו בתבונתה לכל הילדים שצופים בה"

מאמרים נוספים:

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן