המלך בשדה - הצגת ילדים למגזר הדתי

הצגות ערכיות

"קרן אור-התיאטרון היהודי" הוא תיאטרון נייד שבא אליכם כדי להעביר הצגות ילדים ערכיות המותאמות במיוחד למגזר הדתי.

שוק הצגות הילדים רווי, אך דווקא הצגות ילדים למגזר הדתי קשה למצוא. לכן הקמתי את התיאטרון, כדי ללמד את הדור הצעיר על היהדות שלהם והדת הנפלאה הזו דרך הצגות והפעלות מרתקות. כמובן, בלי לוותר על שיתוף פעולה עם הילדים בזמן ההצגה, בלי לוותר על הענקת אהבה ופרגון רב שמחזקת את הביטחון העצמי של הילדים ומלמדת אותם דברים חדשים על עצמם.

קרא על הצגות הילדים שלנו!!! לגני ילדים, למתנסים, למלונות, למפיקי אירועים, לרכזי תרבות, למנהלי רווחה!

אם אתם רכזי תרבות, מנהלי רווחה, גננות, מפקחות או מפיקי אירועים, ואתם מחפשים הצגות ילדים מיוחדות לדתיים- הגעתם למקום הנכון!

כאן תוכל לקרוא את רשימת ההצגות שלנו במלואה ולבחור מהקלטוג שלנו אחת מארבעים הצגות ילדים שהותאמו במיוחד לדתיים. או אפילו לפנות אלינו אישית , ונוכל ליצור לכם הצגה יש מאין במיוחד למטרות ולסוג האירוע שאתם מתכננים! ברשימה תוכלו לראות הצגות מגוונות במבחר נושאים עם דגש על הרוח היהודית וערכי המוסר היהודי: על סבלנות, שותפות, קבלת האחר, אמונה, ענווה ועוד ועוד! כל ההצגות הן ערכיות ונותנות דגש לרוח היהודית, אך ההצגות גם מעניקות ערך מוסף של חיזוק הביטחון העצמי של הילד באמונתו, דרכו בחיים, הגשמה אישית , פיתוח הדימיון ושיתוף פעולה ובעמידה מול אתגרים הניצבים בחיי היום יום של הילד.

ההצגות מגיעות עד עליכם, מגיעה מפעילה מנוסה שעברה הכשרה מקצועית ויעודית, עם תפאורה ואביזרים שנעשו במלאכת יד, וכל הצגה והצגה נבנתה באהבה ומתוך חשיבות להגיע ללב של הילד, לעורר אותו למחשבה ומעשה, וגם לגרום לו להנאה ושמחה. ההצגות ניידות ולכן אנחנו יכולים בקלות להגיע לכל מקום שבו תרצו לארגן את האירוע! נוכל להגיע לגני ילדים, מתנ"סים, מלונות ובתי נופש- הכל תוך תחושת שליחות חזקה שממנה אני וכל אחד מהמפעילים שלי יוצאים ממנה- הנחלת ערכים דתיים דרך הצגות ילדים.

משל לחודש אלול - המלך בשדה

חשוב שההצגות יהיו מתאימות גם לילדים דתיים. כדי להוסיף חוויה מרתקת ומושכת לילדים,  אני משתמשת במשלים, סיפורי תנ"ך ואגדות חז"ל, מוציאה אותם מהכתובים ומעוררת אותם לחיים בעזרת הפיכתם להצגות והפעלות לילדים דתיים. כדי שתרדו לסוף דעתי, אני אביא לכם היום לדוגמה את סיפור ההצגה "המלך בשדה". 

 ההצגה "המלך בשדה ", היא במקור משל שמספרים אותו בחודש אלול, והחלטתי שכדי להנגיש אותו לילדים שילמדו את המוסר והערך היהודי שעומד מאחורי המשל, יצרתי תפאורה נהדרת של ארמון מפואר, והערתי לחיים את המשל כהצגה צבעונית ומרתקת. בהצגה אני או המפעילה משחקות את הנסיך, ואנחנו מזמינות את אחד הילדים לשחק את המלך. 

הצגות לילדים דתיים חנוכה או כל חג אחר חייבות להיות עם משמעות אמיתית

זהו  משל על נסיך שהיה חי בארמון, ואבא שלו החליט שהוא צריך לצאת להתמודד עם החיים. המלך רצה שהנסיך יכיר מדינות אחרות, תרבויות אחרות ושפות אחרות. המלך רצה שבנו יראה איך אנשים חיים בכל מקום, איך עניים שורדים, איך מתקיים מסחר, ומה אורחות העולם שהן שונות מאורחות הארמון. אביו המלך אמר לבנו  "צא למסע, ואל תחשוש, אני אחכה לך פה לכשתחזור". ואכן הנסיך יצא למסע . עברה עוד שנה ועוד שנה . הנסיך פגש עוד חברים, קנה לעצמו אייפון ומחשבים, טייל במקומות יפייפים, גילה את העולם אבל לאט לאט שכח את אבא שלו.

עברו השנים, והנסיך שכח את הארמון שבו גדל. הוא אפילו לא זכר את השפה. ולפתע יום אחד הוא נזכר שהוא הבן של המלך ושאבא שלו מחכה לו. בבהלה, הוא הבין מה עשה- איך שכח את אביו והשאיר אותו לבד בארמון, וממש רצה לחזור, אך הוא לא זכר את הדרך חזרה לארמון. הוא ניסה וניסה, הלך בשביל הזה, ניסה את השביל השני, ולקח לו עוד זמן רב עד שלבסוף מצא את הדרך. הנסיך המאושר רץ לשערי הארמון, אך השומרים לא נתנו לו להכנס לארמון. השומרים לא האמינו שהוא הבן של המלך. הוא ניסה לשכנע אותם אבל הוא לא זכר את השפה הישנה שלו, ולא הבין מה השומרים צועקים עליו. 

לפתע הנסיך צעק צעקה חזקה ומהדהדת, מלאת תסכול, שיוצאת מהלב והנשמה. המלך, אבא שלו , שמע אותו, ובא אליו בריצה אל שערי הארמון. אביו אמר לו "אני חיכיתי לך. חיכיתי שתחזור, ולא הלכתי לשום מקום". והם התחבקו.

הנמשל של ההצגה שכל ילד או ילדה הם בני מלך

מהו הנמשל? אני מספרת לילדים בתום ההצגה שבעצם בן המלך הזה הוא  כל אחד ואחד מאתנו . המלך הוא אלוקים השם יתברך. אני מסבירה לילדים שחודש אלול הוא חודש מיוחד, שאפשר לבקש סליחה מה' על דברים שעשינו ולחזור להתקרב אליו. גם אם איבדנו את הדרך ולא כל כך יודעים איך להתחבר לה', או שאנחנו לא יודעים את השפה של השם ואיך לדבר איתו- גם אז מספיק שתהיה לנו איזו זעקה בתוך הלב, אלוקים שבשמיים ישמע אותנו ויחזיר אותנו אליו בשמחה כמו אבא .

כל אחד ואחד מאיתנו מעם ישראל הוא בן של מלך, בן של הקדוש ברוך הוא, וגם אם עשינו כל מיני דברים רעים, או שהיצר הרע השתלט עלינו כמה פעמים- לא לחשוש שאני לא יודע איך לדבר או להתפלל. מספיק שתהיה זעקה בליבנו שאנחנו רוצים להתחבר אל ה' מחדש- ה' יקשיב לנו ויתן לנו בשמחה להתקרב אליו. 

הלמידה של ילדים בגילאים כה קטנים, על היותנו בני מלך ושתמיד ניתן לחזור בתשובה, יכולה להיעשות רק דרך הצגות ילדים למגזר הדתי ש"קרן אור-התיאטרון היהודי" מתמחה בהם.

כמו כל ההצגות שאני עושה גם הצגות לילדים דתיים חנוכה הם הצגות מלאות משמעות וערך מוסף

הצגות לילדים דתיים עם ערכים שילדים לוקחים אל החיים

בהצגות לילדים שלנו אנחנו מעבירים מסרים ויהודיים בצורה אורגנית, רהוטה ועדיין כחוויה מרתקת, מלמדת ומהנה.

אחד היתרונות המשמעותיים בהצגות לילדים דתיים היא היכולת להנחיל מסרים שקשים להבנה בגילאי הגן, ערכי מוסר כמו עשיית מעשים טובים , ענווה, צניעות, ומסירות נפש דרך סיפור שמושך את הלב ואת העין.

שי הולי
שי הוליממליץ
קרא עוד
אהבת ישראל עם תכנים שכל ילד צריך אשריך

השופר מעורר את הלב שלנו להתחבר לקדוש ברוך הוא

ברשימת ההצגות יש עוד הצגות ילדים למגזר הדתי היכולות להתאים לחודש אלול או לראש השנה. אך ההצגה "המלך בשדה" ממש מתאימה כמו כפפה ליד, ומעבירה בדיוק את התחושות של חזרה בתשובה בתקופה הזאת. בהצגה אני מסבירה לילדים שאם אנחנו לא יודעים איך לדבר עם ה' בשעת מצוקה, או לא מצליחים להתרכז ולהתחבר, אז יש את השופר שתוקעים בו בראש השנה ובמהלך חודש אלול. השופר מעורר את הלב שלנו להתחבר לקדוש ברוך הוא ועוזר לנו לתרגם את התחושות שלנו ולדבר כמו שאנחנו מכוונים אל ה'. הלב של הילדים תמיד נפתח אחרי ההצגה הזאת, וזה ממש מרגש כל פעם מחדש לראות את עיניהם המתפלאות, איך הם ניגשים אליי בסוף ההצגה ושואלים אותי שאלות על הדיבור עם ה' מהלב.

הצגות לילדים דתיים חנוכה

יש לי הצגות לילדים דתיים שמתאימות לכל חג ומועד בישראל , למשל חנוכה.  בחנוכה אני מספרת על ניצחון המכבים, משחזרת איתם איך המכבים מסרו את נפשם כדי להציל את העם היהודי מפני היוונים, ומספרת על נס פך השמן, על המנורה בבית המקדש שנחרב שהחזיקה שמונה ימים שלמים עם שמן מועט! דרך ההצגה על חנוכה הילדים נחשפים לניסים הגדולים שה' עושה לנו, ולומדים לשתף פעולה יחד כקבוצה ולא כיחדים כדי לנצח את האויב.  בין אם זה חודש אלול, טו בשבט, פורים , או חנוכה,הילדים לומדים על המצוות שיש בכל חג וחג, ולמה חשוב לעשות אותם דרך סיפור סוחף.

הצגת ילדים עם אביזרים ותפאורה מדהימים

 בל הצגות הילדים יש תפאורה ואביזרים מדהימים! למשל בהצגה המלך בשדה, יש את הארמון המפואר, שק בלוי של הנסיך שמוצא את עצמו בשאול תחתיות כשהוא הולך לאיבוד בדרכו לאביו, יש את הגלימה של המלך עם כתר ועוד! אני נותנת הזדמנות בסוף ההצגה לכמה ילדים ללבוש את הכתר והגלימה ואת השק הבלוי.

השימוש באביזרים ותפאורה איכותיים מקרבים את הילדים עוד יותר לסיפור, מעוררים את הסיפור לתחייה אל מול עיניהם ממש. אני נותנת להם למשש ולגעת, להפעיל את הדמיון כאילו הם באמת עכשיו היו הנסיך שטייל בעולם וחזר הביתה לאבא שלו- לארמון המלך.

צרו איתנו קשר למטה, הזמינו עכשיו הצגות ילדים למגזר הדתי ש"קרן אור- התיאטרון היהודי" מתמחה בהם!

גלריית תמונות:

אודות קרן אור, התיאטרון היהודי:

קרן אור

קרן אור

כמעט עשור מאז פתחתי את התיאטרון היהודי, בדיוק סיימתי את הלימודים ב”סמינר הקיבוצים” במגמת בימוי תיאטרון, והתחלתי לחזור בתשובה.

נכנסתי ללמוד במדרשה, והתחלתי ללמוד דברים כל כך שונים ממה שהכרתי שלא הייתי דתיה, תוך כדי החזרה בתשובה התחלתי לכתוב הצגות ערכיות, התוכן היהודי שלמדתי ריתק אותי כל פעם מחדש, פתאום הכרתי באופן פנימי ואמיתי את היהדות, חגי ישראל, מידות האדם

"הפרצופים של קרן אור
יכולים להצחיק את הילד הכי קשוח בעולם,
מרגישים שהיא פועלת מתוך תחושת שליחות"
"קרן אור יודעת לקחת כל נושא,
לתרגם אותו להצגת ילדים ערכית,
ולהחדיר אותו בתבונתה לכל הילדים שצופים בה"

מאמרים נוספים:

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן